ShoutMix chat widget

Friday

Aku terlupa tapi bukan Nyanyok

Eh! Aku terlupa.. terlupa lagi... terlupa nak tutup lampu, lupa nak tutup kipas... lupa nak buat apa yang disuruh, lupa benda-benda yang aku anggap remeh-temeh ... akhir nyer telinga aku akan dihujani leteran... alasan aku maaf la.. saya terlupa sambil melemparkan senyum kambing.


Bukan sengaja nak lupa, tapi memang betul-betul terlupa... rasa macam dah buat, mungkin dalam fikiran je kut!


Pernah sekali aku terlupa... tak ingat mana aku letak dompet.. 3 hari mencari, tak jumpa jugak! Last-last terpaksa buat report hilang kena curi, kalau cakap terlupa, mampos kena maki kat situ.. eee muda-muda pun dah nyanyok ke? menyusahkan jerrr!


Leceh betul.. kena buat IC dan lesen baru.. mujur masa tu.. tak pakai kredit kad lagi... sungguh menyusahkan... aku menyusahkan diri aku dan keluarga!


Member aku cakap penyakit aku disebabkan oleh termakan semut... kater nyer kalu engko termakan semut ibarat macam engko termakan sekor babi.... ni yang buat aku nak tergelak! memandai je minah ni... buat fatwa sendiri! Yang aku tau... termakan semut memang boleh menyebabkan terlupa sebab semut tu kotor... makan benda kotor termasuk bangkai cicak yang mati terkepit kat pintu! Cikgu sains pulak cakap dalam badan semut tu ade bahan kimia yang boleh menyebabkan otak menjadi lemah dan terlupa dalam masa 48 jam... fuh dahsyat tamparan seekor semut!


Juga kena jaga permakanan... jangan suka makan kari kepala ikan dan segala masakan berasakan kepala ikan... kerana banyak lemak dalam kepala ikan seterus nyer akan menyebabkan otak kiter berlemak dan jadi cepat lupa... macam lemau gitu kut! Ni pada pahaman aku sajer. Yang pasti aku memang tak makan kepala ikan. Kucing aku yang makan.... sebab tu dier duk mengantuk memanjang jer!


Satu lagi jangan makan hati... bukan hati sendiri... tapi hati ayam... hati lembu dan segala hati yang halal.. hehehee dan aku memang tak makan hati.... makan hati sebab tak dapat compaq baru jerr...


Lupa... ye ke lupa! mungkin malas sama tu.. lupa tu alasan, cover line kater kan! Tapi satu benda aku tak lupa... tak lupa nak makan.. aku yang menerkam dulu...


Seperti biasa aku letak la gambar makan... makan mee goreng basah... ada 3 ekor udang besar tapi tak nampak... ni yang di kater kan "ada udang disebalik mee".. dah terbukti!




4 comments:

Elhakim said...

macam sedap.

takut2 tak sedap.
haha

Mohd Kamal said...

pengalaman lupa zip sluar..hehe malunyer!! Nasib baik x keja kat tempat tu lagik.

Putri Mie said...

lupe nk amek payong ms blah dr sbuah bakery..
ble g blk tnampak payong tuh dkt corner 'lost n found'..
tp sbb malu..
biokn jerk.. tak ngaku.. huuhuhu...

Eida said...

elhakim
heheheee..
bukan macam sedap..
memang sedap!

mohd kamal
adus malu nyer..
malang betul hari tu, noo :(

putri mie
hehehee
kesian kat kat payung tu...
dah tak bertuan.