ShoutMix chat widget

Tuesday

Jom pau

Balik tadi.. berhenti tepi jalan...
Beli pau... ada pau kaya, pau kacang, pau daging..
Lagik mau pau apa??

Harga masih sama..
Hari tu masa.. minyak 2.78/L .. sebijik 1.50..
Hari ni.. minyak 1.80/L.. sebijik 1.50!
Nak salahkan peniaga pau pun tak leh jugak..
Mereka beli bahan pun  dengan harga yang sama..
Berapa la sangat untung yang diorang dapat?
Jual secara kecil-kecilan saja..
Kalau majlis perbandaran datang..
Sah mereka larik...
Dah nasib!

Jadi nak salahkan siapa?
Dan siapa pulak yang perlu dipau?



Masa makan pau..
Ada orang buat lawak..
"Kembang tul pau ni... Pau ni letak ibu roti ke?"
Yer la.. mesti letak .. kalau tak macam mana nak kembang? 
" Eee.. bahaya la makan .. kalau ada ibu roti."
Kenapa??
" Nanti  muka i kembang laaa"
Cehhh.. hampehhh.. kalau tak makan pun.. muka u memang dah kembang..

3 comments:

Ungku Nor said...

teringat pau yik mun kat tg malim..bestnyaaa..

en_me said...

ingat kembang hidong.. ekeke

Mohd Kamal said...

klakar..!! tetiba tringat kena 'pau' kt area dayabumi ngan geng mat kelate. kurang asam btoi. mentang² la korang ramai...