ShoutMix chat widget

Thursday

Yang mana sedap

Aku baru balik dari Tesco Kajang....
Masa nak ke tempat parking..
Lalu depan Pizza Hut...
Tertarik hati aku, bila nampak satu famili tu....
Bersemangat betul dier orang.. kat meja makan tu...
Si emak leka bersembang dengan si bapak....
Sungguh rancak siap dengan gerak tangan yang ligat
bagaikan berkung fu...
Si anak-anak pula kecoh bergurau senda... usik mengusik...
Happi sangat diorang bila mak bapak belanja makan pizza....
Sekali sekala dapat makan sedap...
Kalau hari-hari makan nasi goreng kan bosan...
Kesimpulannya...
Mereka merupakan sebuah keluarga bahagia..
Sedang menikmati makan malam yang lazat..
Dah titik!

Sebenarnya aku nak cakap pasal pizza...
Yang mana satu sedap...
Zan pizza, Domino pizza atau Pizza Hut...
(Zan pizza selalu dijual kat pasar-pasar malam)
Aku dah try ketiga-tiga tu...
Tapi tak dapat nak bezakan...
Rasa macam sama jer..
Yang aku dapat bezakan.. hanyalah harga dier...
Lain-lain pizza, aku tak tahu..
Sah.. aku ni bukan peminat pizza...
Sekali sekala jer makan... tu pun kalau dah teringin sangat...
Kalau beli yang sejuk beku kat pasaraya...
Balik bakar sendiri kat oven...
Yang tu konpen berbeza.. tak sedap langsung...

Tapi kalau ayam goreng.. haaaa .. aku dapat bezakan..
KFC dengan McD.. jauh beza tu..
Namun kedua-dua tu sedap...
Licin sampai ketulang aku ratah..

Yang ni.. Pizza Hut..

Dan yang ni Domino pizza

Zan pizza.. tak ada gambar..
Dan jugak dah tak da kat pasar malam...
Susah nak jumpa kat sini..
Mungkin area Kedah banyak kut..
Sebab pizza ni asal dari sana...
Macam ayam Radik tu.. kan.. Sungai Pertani..
Diaorang cakap sedap giler..
Lebih sedap dari KFC..
Sebab guna ayam organik..
Belum try lagik..
Teringin jugak nak try..


5 comments:

Ungku Nor said...

akak ske domino, thin crust..toping dia mewah woo. tak macam pizza hut.

en_me said...

teringat citer 'flashdance' dulu dulu.. awex cun tewww (jennifer beals) bilang, 'do u want my pizza..' oooops larikkkks

Sitie BUm BUm said...

lapau den

Isdaniya said...

Ungku Nor
ooo itu mcm ka... akak ni memang pakar pemakanan la..


en_me
uuu.. tak pasti pasal citer tu.. nanti nak siasat..


S]itie [B]Um [B]Um
arrr... hehehe.. den dah kenyang..

Rashid said...

Terasa nak ngap jer semua tu.. hehe(perut sedang lapar)..