ShoutMix chat widget

Friday

Sejuk beku

Aku tahu... makanan sejuk beku ni... tak elok untuk kesihatan...
Tinggi kolestrol... mengundang berbagai penyakit
dan jugak boleh mengemukkan badan...

Tapi kan... bila dah lalu kat ruangan sejuk beku pasaraya..
Aku tak dapat nak elak godaan...
mesti ada sebungkus 2 yang dicapai...
(hihihik .. sebenarnya berbungkus-bungkus)

Hasil rembatan dari Tesco semalam...
Pagi ni... aku bersarapan ala omputih secara segera...
Dari freezer terjun ke pan..
Masak tanpa menggunakan minyak...
nanti nampak lemak dier keluar..

Konon nak kurangkan lemak dan rendahkan kolestrol...
Jugak direbus segala sayur mayur..
Serta hirisan epel..
Nak jadikan ianya sebagai hidangan seimbang..

Teh tarik sudah semestinya...


Ini adalah hidangan sekeluarga... bukan aku sorang yang makan..



Dengan segera.. aku menjamah makanan itu...
Sedap tak terkata.. bila ditambah dengan gravy sos..
Sehingga menjilat pinggan..

Kemudian.. sakit perut..
Benci.. inilah masalah... setiap pagi selepas bersarapan..


5 comments:

Ungku Nor said...

tinggi kolesterol?
menggemukkan?
tak elok untuk kesihatan??

ah tak kira.
janji sedap dimakan..keh keh keh

en_me said...

sedapnyerrr..

moralle said...

hmmmm looks yummylicious jugak sis....tang yg sakit perut tu yg tak nak kan :)

[S]itie [B]Um [B]Um said...

mkn western..huyoo!

Eida said...

Ungku Nor
hahaha.. dah tahu... mana ada kamus diet dlm idup akak ... kan..


en_me
dah semestinya.. sedapp.


moralle
sakit perut pagi2.. memang leceh.. time gawat tu..


[S]itie [B]Um [B]Um
kadang2 tu rasa nak jadi mcm omputih jugak..