ShoutMix chat widget

Thursday

Eksiden pagi

Pagi tadi.. aku bangun dalam keadaan yang lesu... letih .. mengantuk... mungkin kesan dari selsema aku yang belum betul-betul pulih... (alasan paling baik untuk pengidap penyakit
M_ _ _ S)...

Dengan langkah yang longlai... aku mencapai tuala... dan terus ke bilik air... mata masih lagi separa tertutup.... terus aku meraba-raba mencari berus gigi... lalu memicit sedikit ubat gigi...

Tanpa mempedulikan mata yang galak mengantuk... tangan aku giat memberus gigi.... perasaan aku... entah dimana... yang pasti bukan disitu...

Dalam aku giat memberus gigi... aku merasakan kelainan pada ubat gigi itu... tiada rasa pudina... rasa sedikit pahit... buih yang agak lain macam sikit... dan wanggiiiiiiiiiiiiiii....

Terus bijik mata aku rasa segar... dan baru aku sedar... menghupa-ghupa nyer... aku dah tersilap ambik daaaa.... tadi aku pi picit pencuci muka.... yang kebetulan pulak ada dekat ngan ubat gigi... ni kes tersilap raba... jenuh mencuci.. banyak buih buih buih...





Dengan eksiden itu... aku agak terlewat hari ini....

Bergegas turun kebawah untuk bersarapan.... ngan keadaan mulut yang entah ke hapa rasanya... membuatkan aku tidak berselera untuk menjamah bihun goreng yang sudah terhidang.... walaupun mengoda separuh hati...

Aku hanya meneguk secawan nescafe ngan beberapa keping biskut.... untuk mengembalikan suasana yang normal dalam mulut aku...

Dua peket IKO yang kaya dengan bijrin dan serat... dapat merendahkan kolestrol dalam badan...jugak baik untuk sistem pelawasan...





Sekeping chipsmore... sedikit rasa coklat untuk memanggil mood ceria....




Dan sekeping tiger... untuk jadi sekuat harimau ngaunggg...




P/S
Untuk sesiapa yang ingin menghilangkan ngantuk ketika bangun pagi... sila amalkan petua ini... gunalah pencuci muka sebagai ganti ubat gigi.... pasti mata akan terus segar... aku dah cuba... terbukti berkesan!

11 comments:

Ungku Nor said...

waaa..tiger peanut tu..akak ske..akak skeee!!!

*secret said...

sebek bukan ubt gigi yg jadik facial cleanser..
ekekekeke..

moralle said...

aduh sis ngantuk betul sampai salah capai, hehehe ....

myzatulHanim said...

hehehe!
lawak btol..
anim pon pnh gak nyaris2 nk jd mcm eida..
kes ngntok sgt..
tp seb baik tsedar..
huhu..:)

Mohd Kamal said...

haha.. lawak btoi!! nasib baik aku ni jenis suka basuh muka dulu sebelum berus gigi. baru segar skit mata.

p/s: bkn merajuk la...

SHIMI said...

itu idea yang baik. kena cipta tuh, multi purpose cleaser

su said...

leh mangaum yeh mkn biskut tiger tuh! hahaha


petua yg baek di pagi hari tuh!hehehe...

13may said...

ishh ishhh ishhh...anak sapa la nih :D

Rashid said...

Eida,
hehe. tu la adake berjalan mata masih lagi tertutup. saya tak boleh nak bayangkan eida berjalan cam tu. Dan tak boleh nak bayangkan wanginya rasa pencuci muka tu? hehe

RieNa.YuMi said...

aper daaa beb.... mamai betul...seb baek facial wash..kalau buat nyer bende lain...tak ke haru...heheheh

kate dah terlambat...bekfast sempat layan snap gambar tuh...

ezo said...

hahahaha..
kelakar2..

nasib baik facial cleanser..

buatnya teramik clorox ke softener ke..
lagi haru..

wakakakakaka..