ShoutMix chat widget

Friday

Bangkai

Tengok bawah meja.. ada sekor anak cicak... sudah mati... tak tahu pulak... sapa yang terpijak.... macam kes langgar larik la... habis terkehel ... terpusing satu badan.... nasib ngko la...




Rasa simpati... oh tidakkk... aku langsung tidak rasa...
Menyampah tul aku ngan binatang ni... suka berak merata-rata... Mencecel jer taik dier kat dinding umah.... dinding yang putih dah nampak tompok-tompok itam... suka hati jerr... tak tahu yang aku ni sakit hati....


Paling sakit hati... lepas ambik wuduk... jalan sikit.. dah kelepek atas taik cicak... walupun wuduk tak batal... basuh jer kat tempat yang terkena taik tu... tapi hati tetap rasa sakit...


Selalu jumpa bangkai cicak... mati terkepit kat pintu bilik air.... bapak la busuk... ingatkan apa.. ghupa-ghupa nyer... cicak mati...

Satu lagi perangai buruk cicak ni... kalu boleh nak berak atas kepala orang... Nyaris aku nak terkena...sipi-sipi jerr lagi... tau-tau pelepek ...

Kalu nak cakap pasal keburukan cicak ni memang banyak... pengotor...


Jadik jangan harap aku nak jadikan cicakman tu sebagai hero idola... penyelamat dunia... bangang punya karakter... kalu ada sesapa yang minat karakter tu... jangan marah kat aku pulak... dah memang aku tak suka.. nak buat macam mana...

16 comments:

A t i Q a h said...
This comment has been removed by the author.
A t i Q a h said...

Herkk! Ape pasal kaler kelabu cicak tu? Ngeri jeh. Huhu.

myzatulHanim said...

errr....
geli nye tGk cicak 2!
anim pOn benci cicak!
gEli lg!

Mohd Kamal said...

dh sampai ajal cicak tu!! kcian mati terbeliak..

ezo said...

sadis betul rupa cicak tu..
tp mcm comey..hahaha..

yer..hapuskan menatang yang suka
menyusahkan orang ni.
sesuka mak bapak die je nak berak merata2..
ish3..

kill em die..!!

Eida said...

atiqah
kalu nak tahu kenapa.. klik pada gambar tu... baru jelas..

myzatulhanim
meh kiter bukak kelab anti cicak.. nak tak?

mohd kamal
hahahaa.. tu la pasal...tetiba jer ajal sampai.. tak sempat nak mengucap...

su said...

pelik gak kan nape cicak tu yg dijadikan "HERO"!...

byk menatang len lagik...mcm2kan..

akak da link da page eida kat blog akak..

tenkiu!

mira zin said...

cicak..herk..agak sakit hati da sembur lizad repellent dorg leh rilek2 lalu dinding lagi..siap wat bunyi cit-cit-cit-cit lg..

Ungku Nor said...

felem cicakman?
akak buleh sempat tido dalam panggung lagi tauuu..buhsan giler!!

sweethOneY said...

eeeeeeeeeee
tak suka cicak
geli gilew dengan cicak

cicak menatang yg kte paling anti sekalik
trigger dia sbb bape thn lepas, sekor cicak elok jeeeee landing terjatuh atas bahu kte..kte menjerit mcm orang gilew

dah la tu, suka berak merata
eee..katakan tidak pd cicak..mmg elok pdn muke mampos pon
tp tu la..busuk nk mamposss

ha..amik ko, emo gilew klo psl cicak..hahaa

Eida said...

Su
Tu la pasal... lemah tul..
org putih jugak yang bijak pilih karakter hero...

mira zin
bunyi duk perli la tu... gelak2 bagai kan..

ungku nor
wehh.. sampai kepanggung?.. sy tengok kat tv jerrr... tu pun terbantut... memang tak leh layan citer ni...

sweethoney
hahahaa.. memang terkejut giler... kalu kena terjah ngan cicak macam tu..
memang busuk nak mampus bangkai dier... eee.. geli...
haa.. ko.. memang emo habis..

alia said...

aku pung sama...dh amik wuduk sekali terpijak....hampeh tol ...

sekarng nie dah kurang ...sbb aku kasi racun sama dia...ha..ha.. puas hati aku.....

@LiYaNNuaR said...

sokongggggggggg... anti cicak dan jugak lipassss... erk, sama je kan... sbb dua dua pun kuturrr! hiyarrrkkk

//J.i.J.i.E// said...

eeee gelinyrr tngok cicak nii
akak x geli ke???

kak..slamat berkenalan:)

Eida said...

alia
sy tak berani nak kasik racun.. takut binatang lain pulak yang makan..

@LiYaNNuaR
betul tu.. sama2 kotor.. beza nyer.. cicak kalu nampak org, dier larik.. tapi lipas, suka nak menerkam...

//J.i.J.i.E//
geli jugak tengok cicak mati ni... kalu yang idup, tak de la rasa geli..

Jugak selamat berkenalan :)

Wawa_Nadwa said...

eeiiii..
xske cicakk!!
geliii.
haha!
=)