ShoutMix chat widget

Thursday

Dah siap hoo

Aku rasa nak yahooo jugak la... yahooo.. baju raya dah siap... makna nyer aku dah berjaya menjahit sepasang baju kurung.... tak sia-sia la aku berhempas pulas dari minggu lepas....


Dengan mendapat bantuan sepenuhnya dari Mr. Releigh... mujur la dia tak buat hal, jadi boleh siap ngan cepat! (best tau, guna mesin jahit... rasa macam duk race kete.. tekan pedal minyak aka pedal mesin.. memecut dengan laju... puas hati)





Emm.. susah jugak nak buat baju kurung ni... memerlukan banyak kesabaran... mana ke tidak nya... asyik silap jahit jer.. lepas tu kena tetas balik... heee berpusing jugak la bijik mata time duk tetas tu... (ini merujuk kepada amatur seperti aku)


Kesimpulan nyer aku berpuas hati dengan hasil usaha aku... walaupun hasilnya tak sehebat dengan jahitan emak atau kak ngah ... kalau ada minat apa benda pun kita boleh buat... walaupun tidak mendapat tunjuk ajar sepenuh nyer!


Nota
Hari tu cakap nak sepasang baju kurung biru... tapi warna hitam jugak yang menjadi pilihan hati... tanah hitam berbunga biru!

11 comments:

ezo said...

mula2 pikir sapa mr raleigh tu..
ingatkn cikgu mengajar jahit..

rupe2nye mesin jahit da..
:D

Mohd Kamal said...

wahhh!! jgn bahu senget sebelah dh la.. sempat lagi ker nk tempah baju melayu kt u??

A t i Q a h said...

oo..eida suka kaler hitam eh..

bestnye pandai jahit baju..huhuhu

myzatulHanim said...

wow!
dia pndai jht bj lah..
blh jmt bajet..
xyah lah nak beli2 yg dh siap..:)

June said...

mesti happy kan dpt jahit baju raya sendiri. :) pasni leh amik tempahan lak..hehehe

Eida said...

ezo
best tau berguru ngan mr. releigh... tak byk songgeh... kalu dier buat hal, boleh terus ketuk..tak melawan!

mohd kamal
emmm.. bahu okey.. tak da yg senget...
buat baju melayu... emmm... grenti bahu senget sebelah... kena berguru dulu..

atiqah
yup yup kaler hitam...
tak la pandai... baru mencuba...

myzatulhanim
memang betul.. jimat gilerr..
yg siap selalu nya tak memuaskan hati.

june
memang happy.. dpt pakai hasil tangan sendiri... emmm ambik upah.. belum layak lagi... kena berguru lagi..

moralle said...

best nyer dapat jahit sendiri, bleh lah amik upah camni :)

RieNa.YuMi said...

wah...hebat...terrer jahit baju sendirik....

yumi tempah baju dari bulan 6 ari tuh...nih tak dapat2 lagi...huhuhu

Cek Yot said...

wah eida...dah siap dah baju. kite nyer baru pos kat mak. kain pasang tu..blom jadik baju lagik. harap balik ni siap la. tak pepasal kene jahit sndirik. jadik baju kelawar la kain2 aku tuh. muahahahhaha

Ungku Nor said...

huhuhu..kain satin tuuu..
menangis taim nak gunting tu kan??

Eida said...

cek yot
hehehee... baju kelawar pun leh pakai gak... nanti senang terbang di hari raya :)

ungku nor
bukan menanggis jer.. siap mengelupur gak.. susah tul..