ShoutMix chat widget

Wednesday

Ada makna

Semalam aku dapat kad raya... dari buah hati... oh tidakkkk.... jangan bermimpi la... langsung tak romantikk.. uwaaaaa...


Adik yang hantar.. aka Eizy... yang tengah belajar kat kolej komuniti Arau. Entah apa mimpi hantar kad raya kat kakak dia. Pada hal selalu duk sms..



Kad yang penuh dengan makna.. bermotif sungguh budak ni.... dah mencerminkan tujuan utama dia hantak kad raya kat kakak dia...


Meh kita fokus tulisan dia yang buruk tu.....





Sempat lagi tinggal pesanan yang macam ni... memang satu ugutan di hari raya. Ni adalah hantu raya yang bakal menadah tangan di pagi raya... bukan nak hulur tangan mintak maaf... tapi mintak duit..


Kemudian akan di ikuti oleh hantu-hantu raya kecik seramai 4 orang aka anak buah... selebihnya lain-lain hantu raya yang berkeliaran.... masa ni dah tak pandang makanan yang dihidang didepan mata... sebaliknya memandang tepat kebijik mata aku, memintak sampul yang berisi!


Tak pa.. aku bukan jenis manusia kedekut... akan ku hulur jugak walaupun tak banyak!

Tapi yang sedihnya, sapa pulak yang nak kasi duit raya kat aku...

Huk huk hukk uwaaaaa..... zaman duit raya aku dah berlalu...

15 comments:

Ungku Nor said...

dowang jadik antu raya tu pun..berguru dgn sapeeerrrrr..
lalalala ;p

moralle said...

ooo dah dapat kad raya :)

ezo said...

antu raya?
wakakakaka...

spisis antu yg nakkan duit je kan..
sadis sungguh..

sama la kite..
sape yg nk bg duet raya klu dh beso2 ni?
waa..nk uwet raye jgk.

takmo kueh raya..

Mohd Kamal said...

sebulan kena kurung.. hari raya la time diorang nk mengganas..!!

err..utk kengkawan kt sini ade ker??

Eida said...

ungku nor
la la laaa.. nak jadi antu raya ni .. tak payah berguru... time raya jer.. terus bertukar ghupa.

moralle
yup... kad membodek.. mesti awal

ezo
hehehee.. nanti ada orang yang sembunyi dlm bilik... takut nak keluar.. byk antu..

mohd kamal
time tu.. baru nampak ghupa sebenar.. duit raya utk kengkawan.. ada.. nanti sy belanja minum kopi yer..

izz_izwa said...

bestnye dia dpt kad raye...hehe awal2 adik dh minta duit raye...eida kena bersiap sedia nih raye nnt kena serbu:)

RieNa.YuMi said...

tu lah kan....ari raya sura banyak antu raya keluar...heheh

wah...awal dpt kad raya... :)

Anonymous said...

Awak nie Dah Berpunya ke Belum ???
jawab la hah!!

Mohd Kamal said...

nak tanya soklan yg sama mcm annymous gak.. Jom bebuke@dating..

green apple said...

seb baik adik2 aku dah keje, aku lak yang tadah tangan kat dorang bg pihak anak aku.

ngeheheheh.

Eida said...

izz_izwa
emm.. budak2 sekarang ni, memang mata duitan.. kakak sendiri pun mau cukur.. larikk..

riena.yumi
ni la masa nyer antu raya nak bals dendam ... bijak betul

jwp utk soalan anonymous & mohd kamal

emmm.. yer sy sudah berpunya... dan sedang berusaha utk merealisasikan kebahagian tersebut. Jgn jeles!

green apple
bijak.. bijak.. grenti diorang tak dpt mengelat

13may said...

raya mana wei???

Eida said...

13may
raya kat putrajaya atau kedah

syam said...

m'm...

awal betui dapat kad raya..
aku tak dapat pun lagi kad raya tahun nie..

dah la tak dak duit raya.. tak adil betul la.. (perangai macam budak2)

RieNa.YuMi said...

nak kad raya jugak...heheheh