ShoutMix chat widget

Saturday

Bulan Mengambang..

Panas.. panas... lama sudah hujan tidak turun...
Kalau hari ini hujan turun... bulan pulak mengambang...
Ini memang Rahmat dari Allah...
Jugak... mata dan hati warga KT sudah terbukak...
Terbukak luas.. seluas... luassssnyaaaaaaaaa...
" kami inginkan perubahan pada generasi akan datang"

Bahang amat terasa...
Disana... ternampak selautan manusia...
Pengundi, polis, penyokong, pelancong.. mungkin jugak hantu!
Bulan mengambang di merata-rata...
Dacing pun jugak... dan lain2..




Dacing olang tarak mau pakai..
Bukan aku yang cakap..
Tapi itu tauke... ikan, sayur ..
Manyak lugi lol!
Luntung tarak dapat..
Apa macam mau bikin bisnes..
Ayaa.. tauke pun sudah mengeluh..
Kita sebagai pembeli.. tak kan nak duk diam jer!
Mesti jugak berubah!

PS: Aku mengharapkan nampak bulan mengambang di KT pada malam ini..

19 comments:

sharamli said...

sem0ga harapan itu mnjadi knyataan..insyaallah

~Eila @ Along~ said...

bulan mengambang..cahayanya menerangi alam..moga bersinar malam nii

aju said...

saya juga mengharapkan bulan bersinar di KT..dan limpahan cahayanya akn turut dirasai di seluruh alam bumi M'sia ini...

sweethOneY said...

err..n3 yg mcm agak tersirat je maksudnya

penjenayah.merah.jambu. said...

uh,pulitik upenye..hikhik..underage la..tak bulih masuk..kui2..

mebby a.k.a ezza said...

Bulan dah pun MenGAMBANG kat KT eida..ezza kat sana seronok tengok gelagat penyokong2 PAS tu...

RieNa.YuMi said...

mula mula ingat kan mmg cite pasal bulan....skali baca betul betul skali bulan lain daaa...heheheh

kai said...

bulan menggambang pakmat la yang balik...
haiiiiii lah sayang...
bulan menggambang...
bulan menggambang di tengah malam...

alia said...

bukan ker bulan sedang mengambang di Parlimen KT...

en_me said...

eida dah nampak bulan mengambang di Kt tak ..

salamms dr me dikejauhannnns..

13may said...
This comment has been removed by the author.
13may said...

errr...errr...dah february dah nih :D

dBa said...

x paham la kak

bedot said...

kongsikan blog di Direktori Blog Bahasa Melayu

Rashid said...

Salam eida.. ermm mau tgk bulan mengambang ekk.. hehe.

Saya pula mengharapkan bintang-bintang berkerdipan malam ini..

Teguh Perkasa said...

Semoga bulan akan menyinar di tempat tempat lain lagi...
Hidup bulan...!

jinggo said...

memang cantik kalau bulan mengambang.....

13may said...

hilang mana nih....

CRAZY BEAUTIFUL88 said...

moga bulan menyinari semua tempat