ShoutMix chat widget

Sunday

Wangi dan comel

Diruang tamu... aku berbaring dilantai tanpa beralas...
Merasai kesejukkan batu marmar...
Pandangan aku tertumpu pada kipas yang ligat berpusing..
Mata mula jinak... rasa diri ringgan dituip angin ...
Tiba- tiba.. aku terbau sesuatu yang wangi..
Bau yang lembut dan manis...
Dalam keadaan tidak berapa sedar..
Aku cuba membuka mata perlahan-lahan...
Ternampak aku akan suatu objek yang tidak berapa jelas...
Pegun .. kaku.. disisi aku..
Aku gagahi jugak membuka mata..
Dan aku pasti.. ianya adalah makhluk yang aku sukai..
Terus hilang mengantuk dan mata aku kembali segar..

Makhluk yang dimaksudkan adalah...




Oh! Comelnya kamu ini...
Kucing siapakah ini?
Bulu bersih.. lembut dan gebu!
Dan hidung kemerah-merahan..
Dan yang bes tu.. sangat jinak!



"Ooo.. pleazzzzeee.. la manusia...
flash kamera kamu itu..
membuatkan mata aku yang cantik ini...
hampir julinggg.. nyampah"




"Eeee.. tobat.. nyesal aku masuk kat rumah manusia ni..
habis dilenjangnya aku.. dipeluk-peluk.. dicium-cium..
haa.. tak kuasa i.. i masih teruna lagi tau!"


9 comments:

pEnNa said...

ohh..sy sgt takot pada kucing!

~Eila @ Along~ said...

eila suke kucing..tp hubby alergik plak ngan kucing...sejak kematian kucing kesygan 4 thn lalu..hati eila pun tetiba jadi tak berapa nak utk bela kucing..tp tetap suke kucing..isk..comey!

Eida said...

pEnNa
ooo.. jarang2 jumpa org yg takut ngan kucing.. ni mesti selalu kena usik ngan kucing.. cam kwn sy, selalu kena usik dengan member2..


~Eila @ Along~
Betul juga.. kalau dah menganggu kesihatan.. lebih baik tidak memelihara kucing... sebab haiwan ni nak kan belaian... bulu pun byk yg gugur... leceh..
Pernah jugak.. mengalami pengalaman itu.. kematian kucing yang disayangi... sungguh sedih!

issey said...

adakah kucing ini pandai berkata2..huhu

en_me said...

hi akak eida ittewww, salam tahun baru hijrah 1430 dari me dikejauhan ..

Eida said...

issey
Semua kucing pandai berkata-kata.. hanya kita tidak paham akan bahasa mereka.



en_me
Salam tahun baru hijrah 1430 utk en-me juga..

fq said...

ish ida...
bernasib bek la kamu bhwa kucng itu tdk mmpunyai nafsu...
haha...
yez2...
kucng memg cmey...
tp kt uma x ley nk bela
sbbnye ad yg alahan(penakut sebnrnye)...

Eida said...

fq
hehehe.. kalu kucing tu boleh bertukar jadi ghimau... mesti dier pulak yang bernafsu.. kenyang perut.

Kudu said...

i pun teruna jugak taw!