ShoutMix chat widget

Wednesday

Cerita oren

Agenda aku nak menghabiskan oren yang dibeli dari Tesco... tak sempat nak makan... sebenar nyer terlupa... maka terkurung la oren itu dalam peti!

Bersemangat sekali.... fikir antara nak makan begitu saja, tabur sedikit garam atau nak buat jus... abaikan dulu... mulakan operasi membelah oren-oren itew....

Belahan oren pertama... nampak fresh sedap ni...

Belahan oren kedua.... eh.. apa ni.. ada tanda-tanda merah... jakun sikit sebab kali pertama nampak macam tu...

Belahan oren ketiga... ada juga tanda-tanda merah... aneh.... racun ker... sudah mula berfikiran negatif.

Belahan oren keempat... pun begitu juga... rosak ker... hampir masuk kedalam tong buah-buah itew... tapi nanti dulu.. kena siasat.

Belahan oren kelima... pun jugak... siasatan harus lakukan segera...

Tetapi.. alang-alang sudah membelah... baik belah sampai habis... setelah selesai membelah ketepikan dulu oren-oren iteww...

Maka siasatan dilakukan dengan mengetuk-getuk keyboard ... segala maklumat dibaca... oooo.. baru tahu...





Keputusan nyer.. oren itu adalah kacukan ngan "Blood Orange"... sebab tu ada tanda-tanda merah macam darah... hasil kacukan yang tak berapa menjadi... patut lah masa beli harga dia murah!

Blood Orange wikipedia

Kesudahan nyer terbantut pulak semangat nak makan oren itew.... akhir nyer oren itew kembali kedalam peti... biar isi rumah yang lain memakan nyer!


Ini jugak oren... tapi tak boleh belah... dier belah sendiri... dibawah meja makan kat warung tepi jalan...

1 comment:

Mohd Kamal said...

apsal x belah si oren tu skali?? tgk merah gak ker isi tu??